Please use this identifier to cite or link to this item: http://ea.donntu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/18811
Title: MAIN ASPECTS OF TEACHING VOCABULARY IN BUSSINESS ENGLISH COURSES FOR SUCCESSFUL COMMUNICATION
Other Titles: Основні аспекти викладання лексики в курсах з ділової англійської мови для успішного спілкування
Основные аспекты обучения лексике в курсах по деловому английскому языку для успешного общения
Authors: KANIVETS, YE. I.
Канівець, О. І.
Канивец, Е. И.
ONIPCHENKO, L. N.
Оніпченко, Л. М.
Онипченко, Л. Н.
Keywords: stratification model
стратифікаційна модель
стратификационная модель
specialist vocabulary
general business vocabulary
commom core
vocabulary teaching techniques
спеціальна лексика
загальга ділова лексика
прийоми викладання лексики
специальная лексика
общеделовая лексика
приемы обучения лексике
Issue Date: 2011
Publisher: ДонНТУ
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету.
Series/Report no.: Педагогіка, психологія і соціологія;Випуск 10 (193) – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2011. — 252 с
Abstract: The article deals with the predominant role of vocabulary teaching in the framework of Business English courses. The scope of business vocabulary for successful communication is analyzed, the necessity to pay attention to metaphors and idioms is stressed. Apart from the vocabulary stratification model the article presents main techniques for teaching lexical units.
Description: Стаття розглядає головну роль лексики в змісті курсів з ділової англійської мови. Аналізуються три шари лексики: спеціальна, загально ділова та звичайна, яка може включати метафоричні та ідіоматичні вислови. Крім стратифікаційної моделі у статті наведено різноманітні техніки й прийоми презентации та закріплення значень лексичних одиниць.
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/18811
Appears in Collections:Випуск 10 (193)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kaniv.pdf291,9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.