Please use this identifier to cite or link to this item: http://ea.donntu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/18774
Title: Доходи бюджетних установ освіти: проблеми реформування і фінансування
Other Titles: Revenuesof Public Educational Institutions: Reforming and Funding Challenges
Доходы бюджетных учреждений образования: проблемы реформирования и финансирования
Authors: Косова, Т.Д.
Мащенко, К.С.
Kosova, T.D.
Mashchenko, K.S.
Косова, Т.Д.
Мащенко, К.С.
Keywords: бюджетні установи
власні надходження
доходи
реальний сектор
платні послуги
дошкільні навчальні заклади
public-funded institutions
own revenues
income
real sector
paid services
preschool education
бюджетные учреждения
собственные поступления
доходы
реальный сектор
платные услуги
дошкольные учебные заведения
Issue Date: 2011
Publisher: ДонНТУ
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: економічна. Випуск 39-1 - Донецьк, ДонНТУ, 2011.
Abstract: Розглянуто чинну класифікацію власних надходжень бюджетних установ та групування їх доходів відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі. Проведено порівняльну оцінку критеріїв визнання доходів бюджетних установ та підприємств реального сектора економіки. Розроблено пропозиції щодо розширення переліку платних послуг дошкільних навчальних закладів.
Description: The paper reviews the existing classification of own revenues of budgetary institutions and their income grouping in accordance with national regulations (standards) of accounting in the public sector. A comparative evaluation of the criteria for recognition of the revenue of public institutions and enterprises of the real economy has been carried out. There are developed proposals for expanding the list of paid services of preschool education.
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/18774
ISSN: УДК 336.61
Appears in Collections:Випуск 39-1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
215.pdf351,15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.