Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18596
Назва: НЕКОТОРЫЕ ТЕОРЕТИЧЕСКИЕ И ПРАКТИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ ОРГАНИЗАЦИИ ОБУЧЕНИЯ НА ОСНОВЕ ВОРКШОПА
Інші назви: Деякі теоретичні та практичні аспекти організації навчання на основі воркшопа
Some Theoretical and Practical Aspects of Organizing Training on the Basis of Workshop
Автори: КАНИВЕЦ, Е. И.
ОНИПЧЕНКО, Л. Н.
Канiвець, О. І.
Оніпченко, Л. М.
Kanivetz, Ye.
Onipchenko, L.
Ключові слова: worshop
dynamic instruction
competence
development of skills
воркшоп
динамічне навчання
компетенція
розвиток навичок та умінь
воркшоп
динамическое обучение
компетенции
развитиe навыков и умений
Дата публікації: 2012
Видавництво: ДонНТУ
Бібліографічний опис: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2 (12) 2012 – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 222 с
Короткий огляд (реферат): В статье рассматриваются проблемы активизации студента в парадигме его подготовки к самосовершенствованию и профессиональной самореализации, а также теоретические и практические аспекты воркшопа, который является более эффективным подходом к решению данной проблемы в системе современного образования по сравнению с традиционными методиками
Опис: The article deals with the problems of activating students in the paradigm of their professional self-realization and self-improvement, as well as with some theoretical and practical aspects of workshop. The article analyses and characterizes workshop as one of the teaching methods based on the principles of obtaining dynamic knowledge, these principles being clearly exemplified. A lot of attention is paid to competences and skills which can be developed due to organizing workshops. Among competences, skills and abilities developed with the help of workshop we should mention the following ones: ability to study, analytical, creative, practical and communicative skills, as well as communicative speech competences. Moreover, the author stresses that due to using workshops as a method of organizing teaching, the communicative competence of students is realized in different kinds of speech activities. The article proves that workshop belongs to interactive teaching methods, which help a person manage his/her education and self-realization, as it activates a student’s individual potential through independent learning and intensive group interaction. Thus it is more effective for solving different tasks of language learning in the modern education system in comparison with traditional techniques
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/18596
Розташовується у зібраннях:Випуск 2(12) 2012

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
kanivets.pdf240,83 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.