Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17672
Title: | Концептуальне розуміння категорій "рефлексія" (історико-педагогічний аналіз) |
Authors: | Герасимова, О.І. |
Keywords: | рефлексія reflection навчальна діяльність training activities самопізнання self-knowledge педагогічна освіта teacher education |
Issue Date: | 2009 |
Publisher: | ДонНТУ |
Citation: | Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 3(145) - Донецьк, ДонНТУ, 2009 |
Abstract: | У статті визначено та теоретично обґрунтовано зміст і основні положення рефлексії, її основні форми. Проведено історико-педагогічний аналіз поняття "рефлексія ". Виділено основні підходи щодо визначення категорій "рефлексія " у сучасній педагогічній освіті. Проаналізовано підходи щодо визначення рефлексивних умінь у навчальній діяльності. |
Description: | The maintenance and substantive provisions of reflection, its basic forms are shown and theoretically grounded in the article. The historical-pedagogical analysis of the concept "reflection" is conducted. Basic approaches of the categories "reflection" in modern pedagogical education are selected. Approaches of reflection abilities in scientific activity are analysed. |
URI: | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/17672 |
Appears in Collections: | Випуск 3(145) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gerasimova.pdf | 62,24 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.