Please use this identifier to cite or link to this item: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17672
Title: Концептуальне розуміння категорій "рефлексія" (історико-педагогічний аналіз)
Authors: Герасимова, О.І.
Keywords: рефлексія
reflection
навчальна діяльність
training activities
самопізнання
self-knowledge
педагогічна освіта
teacher education
Issue Date: 2009
Publisher: ДонНТУ
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 3(145) - Донецьк, ДонНТУ, 2009
Abstract: У статті визначено та теоретично обґрунтовано зміст і основні положення рефлексії, її основні форми. Проведено історико-педагогічний аналіз поняття "рефлексія ". Виділено основні підходи щодо визначення категорій "рефлексія " у сучасній педагогічній освіті. Проаналізовано підходи щодо визначення рефлексивних умінь у навчальній діяльності.
Description: The maintenance and substantive provisions of reflection, its basic forms are shown and theoretically grounded in the article. The historical-pedagogical analysis of the concept "reflection" is conducted. Basic approaches of the categories "reflection" in modern pedagogical education are selected. Approaches of reflection abilities in scientific activity are analysed.
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/17672
Appears in Collections:Випуск 3(145)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gerasimova.pdf62,24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.