Please use this identifier to cite or link to this item: http://ea.donntu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/1279
Title: СИНТЕЗ МИКРОПРОГРАММНОГО АВТОМАТА МУРА С ПРЕОБРАЗОВАНИЕМ РАСШИРЕННЫХ КОДОВ СОСТОЯНИЙ
Authors: Баркалов, А. А.
Мальчева, Р. В.
Солдатов, К. А.
Keywords: автомат Мура
граф-схема алгоритма
псевдоэквивалентные состояния
заказные матрицы
преобразователь кодов
логическая схема
moore finite state machine
graph-scheme of algorithm
pseudoequivalent states
custom matrixes
converter codes
logic circuit
Issue Date: 2011
Publisher: Донецький національний технічний університет
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серiя «Проблеми моделювання та автоматизації проектування» (МАП-2011). Випуск: 9 (179) - Донецьк: ДонНТУ. - 2011. – 356 с.
Series/Report no.: Проблеми моделювання та автоматизації проектування;
Abstract: Предлагается метод уменьшения аппаратурных затрат в схеме микропрограммного автомата Мура, ориентированный на использование заказных матриц. Метод основан на введении дополнительного преобразователя кодов и нестандартном представлении кодов состояний. В результате оптимизируется как блок формирования функций возбуждения, так и блок формирования микроопераций. Приведен пример применения предложенного метода. A method to reduce hardware amount in the Moore finite state machine, which is focused on the use of custom matrixes, is proposed. The method is based on the introduction of an additional codes transmitter and non-standard submission of states codes. This approach allows eliminating the dependence between states and microoperations. As a result the block of input memory functions and the block of microoperations are optimized. An example of the proposed method is presented.
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/1279
ISSN: 2074-7888
Appears in Collections:Випуск 9 (179)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11baaesc.pdf490,28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.