Please use this identifier to cite or link to this item: http://ea.donntu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/1226
Title: МЕТОД ВОКСЕЛЬНОГО РАЗЛОЖЕНИЯ ПРОИЗВОЛЬНОЙ ДУГИ ДЛЯ ОБЪЕМНЫХ 3D ДИСПЛЕЕВ
Authors: Башков, Е.А.
Авксентьева, О.А.
Харченко, Н.О.
Keywords: воксель
алгоритм
растровое разложение
3D дисплей
Voxel
algorithm
rasterized decomposition
3D display
Issue Date: 2011
Publisher: Донецький національний технічний університет
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серiя «Проблеми моделювання та автоматизації проектування» (МАП-2011). Випуск: 9 (179) - Донецьк: ДонНТУ. - 2011. – 356 с.
Series/Report no.: Проблеми моделювання та автоматизації проектування;
Abstract: Рассмотрены вопросы выбора оптимального метода генерации дуги, заданной произвольными параметрами в трехмерном пространстве для 3D дисплеев, с учетом цели минимизации количества сложных и комплексных математических преобразований. Приведен алгоритм решения поставленной задачи.The problems that are connected with the choice of optimal arc generation algorithm are considered in this article. The main aim of the considered algorithm was to minimize the amount of complex and complicated mathematical operations. This algorithm is based on classical Bresenham’s algorithm which uses step-by-step calculation of all points coordinates that belong to the set of object’s points
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/1226
ISSN: 2074-7888
Appears in Collections:Випуск 9 (179)
Наукові публікації кафедри комп'ютерної інженерії

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11beav3d.pdf624,08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.