Please use this identifier to cite or link to this item: http://ea.donntu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11584
Title: Problem based learning in British medical schools:pros and cons
Authors: Palamarenko, I.
Keywords: проблемное обучение
медицинское образование
meta-analyses
medical education
Issue Date: 2009
Publisher: Донецький національний технічний університет
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 5(155) - Донецьк, ДонНТУ, 2009
Abstract: Статья представляет обзор различных взглядов на проблемное обучение (ПО) в системе медицинского образования Великобритании на основе синтеза различных мета-анализов. Продемонстрирована эффективность ПО по сравнению с традиционным обучением с точки зрения мотивации и повышенного интереса студентов к обучению;сравнены преимущества и недостатки ПО в медицинском образовании
Description: The article gives an overview of different approaches to PBL in medical education system in Great Britain on the basis of the synthesis of the different meta-analyses.
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/11584
Appears in Collections:Випуск 5(155) - 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
паламаренко.pdf101,48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.