Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ea.donntu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/10144
Title: | Психолого-педагогічні підходи до визначення поняття "валеологічна компетентність майбутніх учителів" |
Authors: | Бондаренко, О.М. |
Keywords: | валеологічна компетентність збереження здоров'я valeological competence teacher |
Issue Date: | 2009 |
Publisher: | Донецький національний технічний університет |
Citation: | Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 5(155) - Донецьк, ДонНТУ, 2009. |
Abstract: | Необхідність розв'язання проблеми збереження здоров'я підрастаючого покоління набуває у сучасних умовах державного значення. У зв'язку з цим особливу роль має здійснення системи підготовки майбутніх педагогів, яка б забезпечила формування валеологічної компетентності сучасної молодої людини. Важливим є з'ясування суті поняття "валеологічна компетентність майбутніх учителів" |
Description: | The necessity of the solving of the problem concerning the strengthening of the new generation health nowadays acquires more and more importance. In relation to this a considerable place is given to the professional training of future teachers, who will provide the formation of the valeological competence in youth. The understanding of such a notion as "valeological competence of the future teachers" is worth paying attention to |
URI: | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/10144 |
Appears in Collections: | Випуск 5(155) - 1 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
бондаренко.pdf | 98,75 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.