Please use this identifier to cite or link to this item: http://ea.donntu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/10138
Title: Оптимизация конструктивных параметров пьезоэлектрической дизельной форсунки
Other Titles: Оптимізація конструктивних параметрів п'єзоелектричної дизельної форсунки
Design Factors Optimization of the Piezoelectric Diesel Injector
Authors: Прохоренко, Андрей Алексеевич
Самойленко, Д.Е.
Мешков, Денис Викторович
Прохоренко, Андрій Олексійович
Самойленко, Д.Є.
Мешков, Денис Вікторович
Prokhorenko, A.A.
Samojlenko, D.E.
Meshkov, D.V.
Keywords: ПЬЕЗОЕЛЕКТРИЧЕСКАЯ ДИЗЕЛЬНАЯ ФОРСУНКА
ЛИНЕЙНЫЙ ПЬЕЗОЭЛЕКТРИЧЕСКИЙ ДВИГАТЕЛЬ
П’ЄЗОЕЛЕКТРИЧНА ДИЗЕЛЬНА ФОРСУНКА
ЛІНІЙНИЙ П’ЄЗОЕЛЕКТРИЧНИЙ ДВИГУН
PIEZOELECTRIC DIESEL INJECTOR
LINEAR PIEZOELECTRIC ENGINE
Issue Date: 3-Sep-2010
Publisher: Автомобільно-дорожній інститут державного вищого навчального закладу "Донецький національний технічний університет", вул. Кірова, 51, м. Горлівка, Донецька обл., Україна, 84646.
Citation: Прохоренко А.А. Оптимизация конструктивных параметров пьезоэлектрической дизельной форсунки / А.А. Прохоренко, Д.Е. Самойленко, Д.В. Мешков // Вісті Автомобільно-дорожнього інституту: науково-виробничий збірник / ДВНЗ «ДонНТУ» АДІ. – Горлівка, 2010. - № 1.(10) – С. 47-53.
Abstract: Рассмотрено использование метода исследования пространства параметров в качестве инструмента для выполнения многопараметрической оптимизации электроуправляемой дизельной топливной форсунки с линейным пьезоэлектрическим двигателем. Представлено краткое описание используемого метода и принципа работы топливной форсунки. Получены значения оптимизационных параметров из расчета двух основных режимов работы дизеля. Представлены основные результаты исследования.
Description: In the work the application of the parameter space analysis as a tool for multiparametic optimization implementation of the electrically controlled diesel fuel injector with a linear piezoelectric motor is considered. The short description of applied method and of the principle of fuel injector operation is presented. Optimization parameters values at two basic operating modes of a diesel engine are obtained. The main research results are given.
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/10138
ISSN: 1990-7796
Appears in Collections:№1 (2010-10)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Прохоренко.pdf543,93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.