Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ea.donntu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/27140
Назва: Анализ динамических характеристик пневмотранспортных систем методами теории автоматического управления
Інші назви: Аналіз динамічних характеристик пневмотранспортних систем методами теорії автоматичного управління
Analysis of pneumatic conveying systems dynamic characteristics by automatic control theory methods
Автори: Чальцев, Михаил Николаевич
Чальцев, Михайло Миколаєвич
Chaltsev, M. N.
Тарасов, В. П.
Тарасов, В. П.
Tarasov, V. P.
Бугаев, Борис Евгениевич
Бугайов, Борис Євгенович
Bugaev, B. E.
Ключові слова: ПНЕВМАТИЧЕСКИЙ ТРАНСПОРТ
НЕУСТАНОВИВШЕЙСЯ ПРОЦЕСС
МЕТОДЫ ТЕОРИИ АВТОМАТИЧЕСКОГО УПРАВЛЕНИЯ
ДИНАМИЧЕСКИЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ
ПНЕВМАТИЧНИЙ ТРАНСПОРТ
НЕСТАЛИЙ ПРОЦЕС
МЕТОДИ ТЕОРІЇ АВТОМАТИЧНОГО УПРАВЛІННЯ
ДИНАМІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ
PNEUMATIC CONVEYING
TRANSIENT PROCESS
AUTOMATIC CONTROL THEORY METHODS
DYNAMIC CHARACTERISTICS
Дата публікації: 22-чер-2013
Видавництво: Автомобільно-дорожній інститут державного вищого навчального закладу "Донецький національний технічний університет", вул. Кірова, 51, м. Горлівка, Донецька обл., Україна, 84646.
Бібліографічний опис: Чальцев М. Н. Анализ динамических характеристик пневмотранспортных систем методами теории автоматического управления / М. Н. Чальцев, В. П. Тарасов, Б. Е. Бугаев / Вісті Автомобільно-дорожнього інституту: науково-виробничий збірник / ДВНЗ «ДонНТУ» АДІ. – Горлівка, 2012. - № 2(15). – С. 9-21.
Короткий огляд (реферат): Составлена линейная математическая модель аэродисперсного неустановившегося потока в транспортном трубопроводе с использованием известных в теории пневмотранспорта зависимостей. Выполнен анализ этой модели методами теории автоматического управления с преобразованием Лапласа исходных уравнений, с построением передаточных функций и определением динамических характеристик, влияющих на устойчивость системы. Найдены постоянная времени реакции звена на возмущение и коэффициент усиления по давлению. Использованы методы теории автоматического управления для анализа динамических характеристик пневмотранспортных систем.
Опис: Load variations in pneumatic piping cause fleeting transients that do not have the ability to self-leveling and lead to an unstable regime until clogging the pipeline. Effective pneumatic conveying primarily associated with the organization of sustainable modes of transportation, through the development and use, the time-optimal automatic control systems, excluding the possibility of loss of particles from the flow. A mathematical model of a pneumatic conveying installation, based on the principles of design and methods for describing the systems used in the theory of automatic control. The model includes a system of linearized equations of unsteady process parameters pneumatic conveying through a horizontal pipeline. The analysis of this model using the theory of automatic control methods with the Laplace transformation of the original equations, the construction of the transfer functions of dynamic elements and determining the dynamic characteristics of pneumatic flow in determining the stability of the system. The time constant of the flow reaction to possible disturbances, as well as the gain coefficient in pressure have been determined. The conclusion about the practicability of the automatic control theory methods use for analyzing the dynamic characteristics of pneumatic conveying systems.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/27140
ISSN: 1990-7796
Розташовується у зібраннях:Публікації кафедри "Опір матеріалів і будівельна механіка"
№2 (2012-15)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Чальцев, Тарасов, Бугаев.pdf3,05 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.