Please use this identifier to cite or link to this item: http://ea.donntu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/27032
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВасиленко, Тетяна Євгенівна-
dc.contributor.authorВасиленко, Татьяна Евгениевна-
dc.contributor.authorVasilenko, T. Ye.-
dc.contributor.authorФесенко, Дмитро Володимирович-
dc.contributor.authorФесенко, Дмитрий Владимирович-
dc.contributor.authorFesenko, D. V.-
dc.contributor.authorШепелкіна, Ганна Борисівна-
dc.contributor.authorШепелкина, Анна Борисовна-
dc.contributor.authorShepelkina, A. B.-
dc.date.accessioned2014-06-27T07:37:45Z-
dc.date.available2014-06-27T07:37:45Z-
dc.date.issued2013-06-22-
dc.identifier.citationВасиленко Т. Є. Матиматична модель прогнозування пасажиропотоку на новому міському маршруті на прикладі маршруту №1 міста Горлівка / Т. Є. Василенко, Д. В. Фесенко, Г. Б. Шепелкіна / Вісті Автомобільно-дорожнього інституту: науково-виробничий збірник / ДВНЗ «ДонНТУ» АДІ. – Горлівка, 2012. - № 2(15). – С. 106-116.en_US
dc.identifier.issn1990-7796-
dc.identifier.urihttp://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/27032-
dc.descriptionNowadays the methods of passenger flow forecasting (the heuristic methods, the methods of correlation analysis and the methods of multiple regression) are obsolete and not adapted for passenger flow forecasting on new city routes. The mathematical model of passenger flow forecasting on new route has been developed through the ex-ample of Bus Route № 1 of Gorlovka which presents the multicommodity model with intermediate points. The following model special features have been obtained: forecasting of passenger flow arrangement change while setting a new route (or changing the existent one), evaluation of traffic on route segments, determination of rational rate of road traffic on route, forecasting the profits getting from new route introduction. The disadvantages of the model have been defined: firstly, it is not considered that the number of changes, transportation cost and other factors affect the passenger flow formation; secondly, the dimension of the problem is on the rapid increase that causes difficulty of its calculation. The following trends of model development have been suggested: the consideration of the effect on traffic concentration capacity, the problem of optimization criterion, the development of specialized program complex.en_US
dc.description.abstractНа основі аналізу літератури авторами виявлено, що методи прогнозування пасажиропотоку (евристичні методи, методи кореляційного аналізу та методи множинної регресії) є застарілими та не адаптованими для прогнозування пасажиропотоку на нових міських маршрутах. Розроблено математичну модель прогнозування пасажиропотоку на новому маршруті, яка представляє собою багатопродуктову транспортну модель з проміжними пунктами. Спрогнозовано прибуток на маршруті № 1 після його зміни та знайдено необхідну частоту руху автобусів. Встановлено недоліки моделі та запропоновано подальші напрямки її розвитку.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherАвтомобільно-дорожній інститут державного вищого навчального закладу "Донецький національний технічний університет", вул. Кірова, 51, м. Горлівка, Донецька обл., Україна, 84646.en_US
dc.subjectМАТИМАТИЧНА МОДЕЛЬen_US
dc.subjectНОВИЙ МІСЬКИЙ МАРШРУТen_US
dc.subjectКРИТЕРІЇ ВІДКРИТТЯ НОВОГО МАРШРУТУen_US
dc.subjectПРОГНОЗУВАННЯ ПАСАЖИРОПОТОКУen_US
dc.subjectЗАДАЧА ЛІНІЙНОГО ПРОГРАМУВАННЯen_US
dc.subjectПРОПУСКНА ЗДАТНІСТЬ ДІЛЯНКИen_US
dc.subjectЧАС РУХУen_US
dc.subjectПОШУК РІШЕННЯen_US
dc.subjectОБ’ЄМ ПЕРЕВЕЗЕНЬen_US
dc.subjectНОВЫЙ ГОРОДСКОЙ МАРШРУТen_US
dc.subjectКРИТЕРИИ ОТКРЫТИЯ НОВОГО МАРШРУТАen_US
dc.subjectМАТЕМАТИЧЕСКАЯ МОДЕЛЬen_US
dc.subjectПРОГНОЗИРОВАНИЕ ПАССАЖИРОПОТОКАen_US
dc.subjectЗАДАЧА ЛИНЕЙНОГО ПРОГРАММИРОВАНИЯen_US
dc.subjectПРОПУСКНАЯ СПОСОБНОСТЬ УЧАСТКАen_US
dc.subjectВРЕМЯ ДВИЖЕНИЯen_US
dc.subjectОБЪЕМЫ ПЕРЕВОЗОКen_US
dc.subjectNEW CITY ROUTEen_US
dc.subjectMATHEMATICAL MODELen_US
dc.subjectNEW ROUTE SETTING CRITERIONen_US
dc.subjectPASSENGER FLOW FORECASTINGen_US
dc.subjectLINEAR PROGRAMMING TASKen_US
dc.subjectTRAFFIC CAPACITY OF ROUTE SEGMENTen_US
dc.subjectTIME IN ROUTEen_US
dc.subjectFLOW OF TRAFFICen_US
dc.titleМатиматична модель прогнозування пасажиропотоку на новому міському маршруті на прикладі маршруту №1 міста Горлівкаen_US
dc.title.alternativeМатематическая модель прогнозирования пассажиропотока на новом городском маршруте на примере маршрута № 1 города Горловкаen_US
dc.title.alternativeMathematical Model for Passenger Flow Forecasting on New City Route through the Example of Bus Route № 1 of Gorlovkaen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:№2 (2012-15)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Василенко Т. Е., Фесенко Д. В., Шепелкина А. Б..pdf5,58 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.