Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://ea.donntu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/27318
Название: МАТЕМАТИЧНА МОДЕЛЬ РОЗГАЛУЖЕНОЇ КОНВЕЄРНОЇ ЛІНІЇ
Другие названия: Математическая модель разветвленной конвейерной линии
Mathematical modeling of a branched conveyor line
Авторы: Ставицький, В.М.
Ставицкий, В.Н.
Stavitskiy, V.M.
Ключевые слова: конвеєр
бункер
транспортна затримка
математична модель
пристрій керування
конвейер
бункер
транспортная задержка
математическая модель
устройство управления
conveyor
hopper
transport delay
mathematical model
control system
Дата публикации: июн-2014
Издательство: ДонНТУ
Библиографическое описание: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Обчислювальна техніка та автоматизація. Випуск 2(27). - Донецьк: ДонНТУ, 2014. - 229 с
Серия/номер: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Обчислювальна техніка та автоматизація. Випуск 2(27). - Донецьк: ДонНТУ, 2014. - С. 27-35.;
Краткий осмотр (реферат): Представлено математичну модель системи конвеєрного транспорту, що включає в себе магістральний і дільничний конвеєри, а також акумулюючі бункери. Обґрунтовано раціональний алгоритм керування конвеєрною лінією. Представлена математическая модель системы конвейерного транспорта, включающей в себя магистральный и участковые конвейеры, а также аккумулирующие бункеры. Обоснован рациональный алгоритм управления конвейерной линией.
Описание: The object of researches is an underground transport complex. It consists of a main conveyor belt with two points of loading, two district belt conveyors and two accumulating hoppers. Efficient operation of the system requires continuous control and management of all its elements. It is possible only by automated mode. This article solves the problem of developing a mathematical model of mining branched transport system. State of the object is determined by the intensity of district traffics and operability of its individual elements. A mathematical model of the branched conveyor line with intermediate storage hoppers has been devoloped. This model allows estimating the efficiency of the transport system. With the proposed mathematical model a control algorithm of transport line was grounded. This algorithm can be used for the control device developing. The simulation results demonstrate the efficiency of the proposed stabilization algorithm. Output traffic of the main conveyor is stable, despite the changeable and periodical nature of the district flows. It provides a constant load of subsequent conveyors in the transport line. The transport line stops when failing to provide a given traffic on its way out. It provides substantial savings in energy consumption.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/27318
ISSN: 2075-4272
Располагается в коллекциях:Випуск 2(27)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Stavitskiy.pdf1,39 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.