Please use this identifier to cite or link to this item: http://ea.donntu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/27259
Title: Методика рішення задач на основі комбинаторно-логічного мислення
Other Titles: Методика решения задач с использованием комбинаторно-логического мышления
Methods of Problem Solving Using Combinatory-Logic Thinking
Authors: Коляда, М.Г.
Koliada, M.
Keywords: дивергентне мислення
логічне мислення
комбінаторне мислення
дивергентное мышление
логическое мышление
комбинаторное мышление
divergent thinking
logic thinking
combinatory thinking
інформаційна безпека
information safety
захист інформації
protection of Information
Issue Date: 2013
Publisher: ДонНТУ
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2(14) - Донецьк, ДонНТУ, 2013
Abstract: У статті розглядається методика рішення задач з використанням комбінаторно-логічного мислення при підготовці майбутніх фахівців із захисту інформації та управління інформаційною безпекою. Автор наводить технологічні кроки при рішенні задач переборного типу, які виступають складовою частиною його дивергентного мислення.
Description: The article considers the technique of problem solving using combinatory-logic thinking when training future experts in information protection and information safety management. The author defines the concept “combinatory-logic thinking”, analyzes scientific works devoted to this problem, ascertains the fact that this field of study deals mainly with psychology-pedagogical laws of productive cerebration of a future expert in information safety. In the main part of the article a step-by-step technique of problem solving with the use of combinatory-logic divergent thinking is discussed. The basic attention is given to the questions of effective utilization of intellectual receptions for revealing the best decisions.
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/27259
Appears in Collections:Випуск 2(14)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Koliada.pdf98,82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.