Please use this identifier to cite or link to this item: http://ea.donntu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/27160
Title: Нормирование скорости движения городского пассажирского транспорта с учетом характеристик маршрута
Other Titles: Нормування швидкості руху міського пасажирського транспорту з урахуванням характеристик маршруту
Rate of Motion Control of Passenger Vehicle Considering Route Characteristics
Authors: Давидич, Юрий Александрович
Давидич, Юрій Олександрович
Davidich, Yu. A.
Калюжный, Максим Владимирович
Калюжний, Максим Володимирович
Kalyuzhnuy, M. V.
Keywords: ГОРОДСКОЙ ПАССАЖИРСКИЙ ТРАНСПОРТ
СКОРОСТЬ ДВИЖЕНИЯ
МАРШРУТ
УСЛОВИЯ ДВИЖЕНИЯ
МІСЬКИЙ ПАСАЖИРСЬКИЙ ТРАНСПОРТ
ШВИДКІСТЬ РУХУ
МАРШРУТ
УМОВИ РУХУ
CITY PASSENGER TRANSPORT
RATE OF MOTION
ROUTE
CONDITIONS OF MOTION
Issue Date: 23-Nov-2012
Publisher: Автомобільно-дорожній інститут державного вищого навчального закладу "Донецький національний технічний університет", вул. Кірова, 51, м. Горлівка, Донецька обл., Україна, 84646.
Citation: Давидич Ю. А. Нормирование скорости движения городского пассажирского транспорта с учетом характеристик маршрута / Ю.А. Давидич, М.В. Калюжный / Вісті Автомобільно-дорожнього інституту: науково-виробничий збірник / ДВНЗ «ДонНТУ» АДІ. – Горлівка, 2012. - № 1(14). – С. 11-17.
Abstract: На основании результатов натурных обследований определена зависимость технической скорости транспортных средств городского пассажирского транспорта с учетом характеристик маршрута, транспортного средства и условий движения.
Description: The mechanisms of technical speed changing of the transport vehicle of city passenger transport considering route characteristics, transport vehicle and conditions of motion are determined. The motion characteristics of transport vehicles during the passenger transportation are studied. A single factor model of technical speed changing of buses at outdriving of the route is described with linear regression equation with adequate accuracy. The variables of the linear regression equation are the characteristics of transport vehicle and conditions of motion. The given dependence is suggested to use under technological process of passenger transportation characteristics control.
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/27160
ISSN: 1990-7796
Appears in Collections:№1 (2012-14)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Давидич Ю. А., Калюжный М. В..pdf1,8 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.