Please use this identifier to cite or link to this item: http://ea.donntu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/27024
Title: Методика аналізу маршрутнихпасажирських транспорних зв'язків у великих та середніх містах (на прикладі міста Горлівка)
Other Titles: Методика анализа маршрутных пассажирских транспортных связей в больших и малых городах (на примере города Горловка)
Analytical Method of Route Passenger Transport Communications in Big Cities and Medium Towns (in terms of Gorlovka)
Authors: Куниця, Анатолій Васильович
Куница, Анатолий Васильевич
Kunitsa, A. V.
Толок, Олександр В'ячеславович
Толок, Александр Вячеславович
Tolok, A. V.
Селезньова, Надія Олексійовна
Селезнева, Надежда Алексеевна
Selezneva, N. A.
Волошин, Сергій Олександрович
Волошин, Сергей Александрович
Voloshin, S. A.
Keywords: ЗВ’ЯЗОК МАРШРУТНИЙ ПАСАЖИРСЬКИЙ ТРАНСПОРТНИЙ
МЕРЕЖА МАРШРУТНА
ТРАНСПОРТ МІСЬКИЙ МАРШРУТНИЙ ПАСАЖИРСЬКИЙ
СВЯЗЬ МАРШРУТНАЯ ПАССАЖИРСКАЯ ТРАНСПОРТНАЯ
СЕТЬ МАРШРУТНАЯ
ТРАНСПОРТ ГОРОДСКОЙ МАРШРУТНЫЙ ПАСАЖИРСКИЙ
ROUTE PASSENGER TRANSPORT COMMUNICATION
ROUTE NETWORK
CITY ROUTE PUBLIC TRANSPORT
Issue Date: 22-Jun-2013
Citation: Куниця А. В. Методика аналізу маршрутнихпасажирських транспорних зв'язків у великих та середніх містах (на прикладі міста Горлівка) / А. В. Куниця, О. В. Толок, Н. О. Селезньова, С. О. Волошин / Вісті Автомобільно-дорожнього інституту: науково-виробничий збірник / ДВНЗ «ДонНТУ» АДІ. – Горлівка, 2012. - № 2(15). – С. 27-37.
Abstract: Запропоновано методику аналізу маршрутних пасажирських транспортних зв’язків в умовах великих та середніх міст. Запропонована методика надає можливість послідовно й обґрунтовано виявити об’єктивні потреби населення міста в маршрутних пасажирських транспортних зв'язках у межах міста й знайти обґрунтоване рішення з реалізації цих потреб без істотних витрат на отримання вихідних даних. Наведено результати застосування цієї методики при вдосконаленні маршрутної мережі міських автобусних маршрутів у місті Горлівка.
Description: The analytical method of route passenger transport communications under the conditions of big cities and medium towns has been given. This analytical method consists of the following stages: 1. City territory breakdown within its administration boundaries on the conventional transportation districts. 2. Determination of the existent route manual of the public transport which works these districts for each conventional transportation districts. 3. Determination of the available direct route passenger transport communication and calculation of medium network of rolling stock headway on routes for each pair of the conventional transportation districts. 4. The division of all the conventional transportation districts into three groups: A (the conventional transportation districts which are strong districts of generation or passenger flow attraction and in which the destination points of city route public transport have been organized), B (the conventional transportation districts in which the density of the population is from 5 to 12 thousand of people per km2 that fits the permanent low-rise building) and C (the conventional transportation districts with residential, primarily, estate one or two-storied building). 5. Assessment of the available direct route passenger transport communications between the conventional transportation districts of the city. 6. Assessment of the convenient direct route passenger transport communication between the conventional transportation districts compared with the communication between the conventional transportation districts with changes. The factor of convenience of route passenger transport communication between the conventional transportation districts is transport holdover time.
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/27024
ISSN: 1990-7796
Appears in Collections:№2 (2012-15)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Куница, Толок, Селезнева, Волошин.pdf10,58 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.