Please use this identifier to cite or link to this item: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16560
Title: ТЕНДЕРНА ОСВІТА ЯК КОМПОНЕНТ РОЗВИТКУ ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ СТУДЕНТА
Authors: Дорофей, Ю. О.
Keywords: аналіз моделей
analysis models
традиційна парадигма
traditional paradigm
сфера розвитку
field development
Issue Date: 2009
Publisher: ДонНТУ
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: машинообладнання. Випуск 7 Донецьк, ДонНТУ, 2010
Abstract: In this article the attempt of analysis of existent educational models is carried out in the context of crisis of traditional paradigm on purpose rotin the humanism orientation of development in this sphere. A just the same way assists creative development of personality which certainly foresees becoming of parity of gender’s relations in society. Official support of gender’s component is marked Ukraine in the structure of education.
Description: В даній статті здійснена спроба аналізу існуючих освітніх моделей в контексті кризи традиційної парадигми з метою показати гуманістичну направленість розвитку}' цій сфері. Саме такий шлях сприяє творчому розвитку особистості, що неодмінно передбачає становлення паритетності гендерних відносин у суспільстві. Наголошено на офіційній підтримці Україною гендерного компоненту в структурі освіти.
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/16560
Appears in Collections:Випуск 4(146)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
dorofej.pdf64,92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.