Please use this identifier to cite or link to this item: http://ea.donntu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/1219
Title: Гносеологические аспекты конкуренции
Authors: Кратт, О.А.
Чурносова, И.А.
Keywords: конкурентная борьба
научный поиск
рыночные отношения
конкуренция
competition
market relations
scientific inquiry
competitive struggle
Issue Date: 2006
Publisher: Донецький національний технічний університет
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: економічна. Випуск 103 - 3 - Донецьк, ДонНТУ, 2006. - С. 46 - 51
Series/Report no.: Економічна;10
Abstract: Конкуренция трактуется как вид рыночных отношений. Выделены градиенты, составляющие содержание экономических отношений. Это позволило систематизировать направления научного поиска принципов формирования конкуренции. Конкурентоспособность представлена как результат конкурентной борьбы хозяйствующих субъектов.
Description: Competition is interpreted as a kind of market relations. Allocated gradients constituting the content of economic relations. This allowed to systematize directions of scientific research of principles of formation of competition. Competitiveness presents as a result of competition of economic entities.
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/1219
Appears in Collections:Випуск 103-3
Наукові статті співробітників кафедри економіки підприємства
Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Гносеологические аспекты конкуренции.pdf170,72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.