Please use this identifier to cite or link to this item: http://ea.donntu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11203
Title: О началах смыслодидактики в психолого-педагогической подготовке современного учителя
Authors: Абакумова, И.В.
Фоменко, В.Т.
Федоров, В.М.
Keywords: смыслообразование
смыслодидактическая подготовка
студент
учитель
смыслы
смыслодидактика
essence
didactic training
human life
psychology
future teachers
school
Issue Date: 2009
Publisher: Донецький національний технічний університет
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 5(155) - Донецьк, ДонНТУ, 2009.
Abstract: В статье обосновывается идея необходимости смыслодидактической подготовки студентов - будущих учителей. В современной психологии смыслы квалифицируются как высшая инстанция регуляции жизнедеятельности человека, из чего в смыслодидактике как новом научном направлении делается вывод о смыслообразующем предназначении обучения в школе. Авторами статьи предлагается программа смыслодидактической подготовки будущих педагогов, включающая базовые модули, отражающие методологические, теоретические, технологические и диагностические аспекты смыслообразования
Description: The idea of future teachers' essence and didactic training's necessity is grounded in the article. Modern psychology qualifies essences as the higher aspect of human life activity's regulation. New scientific branch - essences' didactics stresses an essence formation intentness of school. The authors propose essence didactic future teachers' training including methodological, theoretical and diagnostic aspects of essence formation
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/11203
Appears in Collections:Випуск 5(155) - 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
абакумова.pdf92,06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.